Συχνά μπορεί να δεχτούμε κλήσεις με απόκρυψη και αισθανόμαστε άβολα να απαντήσουμε χωρίς να ξέρουμε ποιος είναι αυτός που μας τηλεφωνεί ενώ για κάποιους αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό, ειδικά εάν οι κλήσεις έχουν την μορφή κάποιας κακόγουστης φάρσας.
Σε κάποιες ίσως περιπτώσεις οι κλήσεις με απόρρητο αριθμό μπορεί να είναι εξυβριστικές, συκοφαντικές ή ακόμα και απειλητικές. Το μόνο που μπορεί να σκεφτεί όποιος δέχεται μία τέτοια κλήση είναι το πώς μπορεί να σταματήσει τον άνθρωπο που τον καλεί αλλά και πώς να αποκαλύψει την ταυτότητα του.
Εάν κάποιος νόμιζε ότι αυτό δεν είναι εφικτό ή ότι αποτελεί μια χρονοβόρα διαδικασία έκανε λάθος, καθώς όχι μόνο έχει την δυνατότητα να μπλοκάρει την κλήση αλλά και να ανακαλύψει και από πού προέρχεται.
Απόρριψη Εισερχόμενης Κλήσεων με Απόκρυψη αριθμού
Οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας είναι σε θέση να ικανοποιούν τα αιτήματα όσων συνδρομητών τους επιθυμούν την απόρριψη εισερχομένων κλήσεων με απόκρυψη αριθμού που ενδεχομένως θα δεχθούν από όλα τα δίκτυα προς τον προσωπικό τους αριθμό.
Σε περίπτωση που έχει ενεργοποιηθεί η υπηρεσία Απόρριψης εισερχόμενων κλήσεων με απόκρυψη αριθμού, οι συνδρομητές που σας καλούν θα ακούν ένα ηχογραφημένο μήνυμα που θα τους ενημερώνει:
«Ο συνδρομητής που καλέσατε έχει επιλέξει να μην δέχεται κλήσεις από αριθμούς με απόκρυψη. Για να επικοινωνήσετε μαζί του παρακαλούμε απενεργοποιήστε την απόκρυψη αριθμού και καλέστε ξανά.»
Εντοπισμός κακόβουλων και ενοχλητικών κλήσεων
Σύμφωνα με την υπ.αριθμόν 2322/2006 Πράξη της Αρχής Διασφάλισης Απορρήτου των Επικοινωνιών (Α.Δ.Α.Ε.) και βάσει του άρθρου 8 παρ. 7 του Ν.3471/06, μπορείτε να κάνετε αίτηση στον πάροχο σας για την εξουδετέρωση της απόκρυψης του καλούντος για περιορισμένο χρονικό διάστημα, με σκοπό τον εντοπισμό ενοχλητικών ή κακόβουλων κλήσεων.
Εφόσον η αίτηση σας πληροί τις προϋποθέσεις, όσοι καλούν τον αριθμό τον αριθμό σας, μέσα στο προκαθορισμένο διάστημα, υποχρεωτικά θα ακούν ένα ηχογραφημένο μήνυμα πριν από τη σύνδεση:
«Ο συνδρομητής που καλείτε έχει ενεργοποιήσει την δυνατότητα εξουδετέρωσης της υπηρεσίας απόκρυψης αριθμού κλήσης. Εφόσον η κλήση απαντηθεί ο αριθμός σας, η ημερομηνία, η ώρα και η διάρκεια της κλήσης θα διατεθούν στον συνδρομητή που καλείτε.»
Έτσι λοιπόν στην περίπτωση που κάποιος σας καλεί με απόκρυψη, πριν η κλήση φτάσει στο δικό σας τηλέφωνο, θα ακούει ένα ηχογραφημένο μήνυμα που θα τον ενημερώνει ότι η απόκρυψή του έχει εξουδετερωθεί και ότι το τηλέφωνο του θα βρίσκεται στην διάθεση σας.
Οι εισαγγελικές, ανακριτικές και προανακριτικές Αρχές, πολύ δε περισσότερο τα Δικαστικά Συμβούλια και τα Δικαστήρια, δικαιούνται να ζητούν από τους παρόχους των Υπηρεσιών Επικοινωνίας, μέσω του διαδικτύου τα ηλεκτρονικά ίχνη μιας εγκληματικής πράξεως, την ημεροχρονολογία και τα στοιχεία του προσώπου στο οποίο αντιστοιχεί το ηλεκτρονικό ίχνος, από τους λοιπούς δε παρόχους των υπηρεσιών επικοινωνίας τα «εξωτερικά στοιχεία» της επικοινωνίας (αριθμός κλήσεως, στοιχεία καλούντος – καλουμένου, ώρα κλήσης κ.λπ.) και ο πάροχος υποχρεούται να τα παραδίδει χωρίς να είναι αναγκαίο να προηγηθεί άδεια κάποιας Αρχής και ιδίως της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ).