Το Huawei P20 Pro και το Apple iPhone X, είναι οι πιο ισχυρές ναυαρχίδες της Huawei και της Apple, αντίστοιχα, αυτή τη στιγμή. Οι δύο συσκευές συγκρίθηκαν για πρώτη φορά σε ένα τεστ ταχύτητας από έναν δημοφιλή YouTuber, τον SuperSaf TV.
Η δοκιμή περιλαμβάνει το άνοιγμα 16 εφαρμογών και παιχνιδιών για να δούμε ποιο από τα δύο τηλέφωνα είναι ταχύτερο κατά το άνοιγμα τους.
Ενώ το Huawei P20 Pro ήταν αρχικά πιο γρήγορο, ξεκινώντας με ελαφρές εφαρμογές όπως το Twitter, το Instagram και το YouTube, το Apple iPhone X άνοιξε πιο γρήγορα τις πιο απαιτητικές εφαρμογές και παιχνίδια που ακολούθησαν.
Αλλά όταν χρειάστηκε να επαναφέρει εκ νέου τις ίδιες εφαρμογές, το P20 Pro ήταν πιο γρήγορο. Η τελευταία ναυαρχίδα της Huawei είχε καταφέρει να κρατήσει ανοικτές όλες τις εφαρμογές στο παρασκήνιο, ενώ το Apple iPhone X χρειάστηκε να επαναφορτώσει τις περισσότερες εφαρμογές και παιχνίδια. Αυτό συνέβη επειδή η συσκευή της Apple δεν διαθέτει αρκετή RAM για να διατηρήσει όλες αυτές τις εφαρμογές ανοιχτές ταυτόχρονα.
Πράγματι, το Huawei P20 Pro έρχεται με 6 GB RAM, ενώ το Apple iPhone X έρχεται με μόλις 3 GB RAM. Έτσι, παρόλο που το Apple iPhone X είναι ταχύτερο στα πιο απαιτητικά σενάρια και το iOS είναι καλύτερα προσαρμοσμένο από το Android, το Huawei P20 Pro απεδείχθη καλύτερο στο multitasking των εφαρμογών και στο άνοιγμα των ελαφριών εφαρμογών.
Όσον αφορά στις προδιαγραφές, το Apple iPhone X τροφοδοτείται από ένα εξαπύρηνο chipset Apple A11 Bionic, το πρώτο SoC που μπορεί να κάνει τον κάθε πυρήνα να λειτουργεί ταυτόχρονα. Το Huawei P20 Pro έχει ένα οκταπύρηνο Kirin 970 SoC, το οποίο έχουμε ήδη δει στο Huawei Mate 10, το Huawei Mate 10 Pro και το Honor View 10. Πρόκειται για ένα chipset που λειτουργεί σε μέγιστη συχνότητα 2,4 GHz, το πρώτο με NPU (Μονάδα Νευρωνικής Επεξεργασίας) αφιερωμένη στην τεχνητή νοημοσύνη.
Φοιτητές και σπουδαστές έχουν την τεχνολογία ως σύμμαχο και τον υπολογιστή, το laptop ή και το tablet και το κινητό τους ως απαραίτητο πολύτιμο σύμμαχο σε κάθε τους μαθησιακή δραστηριότητα.
Η iRepair έχοντας στο μυαλό της το πόσο σημαντικό εργαλείο είναι η κάθε συσκευή που χρησιμοποιούν στην καθημερινότητα τους φοιτητές και σπουδαστές, τους υποστηρίζει παρέχοντας τους εκπτώσεις και προνόμια σε επισκευές συσκευών ή αγορές αξεσουάρ και gadgets, αποκλειστικά για τους κατόχους της Διεθνούς Φοιτητικής Ταυτότητας ISIC.
Τα προνόμια των φοιτητών και κατόχων της κάρτας ISIC τους δίνουν τη δυνατότητα να επωφεληθούν και να γλιτώνουν χρήματα για υπηρεσίες και αγορές σε όλα τα καταστήματα iRepair.
______________________________________________________________________________________________
Πιο συγκεκριμένα, με την επίδειξη της φοιτητικής ταυτότητας ISIC οι φοιτητές κερδίζουν:
✓ 15% έκπτωση στο service iPhone, iPad, laptop
(εξαιρούνται οθόνες: iPhone 8 & 8 Plus / iPad Mini4 / iPad Pro)
✓ 5% έκπτωση σε οθόνες Samsung
✓ 10% έκπτωση σε όλα τα αξεσουάρ
______________________________________________________________________________________________
Η κάρτα ISIC είναι μια προνομιακή φοιτητική κάρτα που συμβάλλει στην αναβάθμιση του φοιτητικού lifestyle με εκατοντάδες ειδικά προνόμια, εκπτώσεις και παροχές σε κάθε είδους καταστήματα και οργανισμούς.
Η ISIC Greece είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος στην Ελλάδα του Παγκόσμιου Οργανισμού ISIC Association και τελεί υπό την αιγίδα της UNESCO ενώ με τις υπηρεσίες που προσφέρει μέσω της Διεθνούς Φοιτητικής Ταυτότητας ISIC, προωθεί τον παγκόσμιο πολιτισμό και κουλτούρα. Υποστηρίζει τους φοιτητές, με τα προνόμια και τις εκπτώσεις που παρέχει παγκοσμίως κατά τη διάρκεια της φοιτητικής τους ζωής τόσο εντός της χώρας, όσο και σε άλλες χώρες που ταξιδεύουν.
Βρείτε τις πληροφορίες της συνεργασίας και στην αντίστοιχη σελίδα εκπτώσεων και προνομίων στο website της ISIC εδώ.
Ερευνητές του Πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ δημιούργησαν την πρώτη συσκευή που μπορεί να «ακούσει» την εσωτερική φωνή στο μυαλό ενός ανθρώπου και να την καταγράψει σε υπολογιστή.
Η λευκή πλαστική συσκευή με την ονομασία AlterEgo, που φοριέται στο κεφάλι, χρησιμοποιεί τέσσερα ηλεκτρόδια εφαρμοσμένα στο δέρμα, για να «διαβάσει» το νου και την εσωτερική φωνή που όλοι οι άνθρωποι έχουν, ακόμη κι όταν εξωτερικά φαίνονται σιωπηλοί. Τα ηλεκτρόδια μπορούν να «πιάσουν» τα αμυδρά νευρομυϊκά σήματα που δημιουργούνται στο πρόσωπο και στο σαγόνι, όταν ένας άνθρωπος μιλάει στον εαυτό του.
Καθώς οι λέξεις κυκλοφορούν μέσα στο νου του, το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης της συσκευής μπορεί να συσχετίσει τα ελαφρώς διαφορετικά νευρομυϊκά σήματα με τις διαφορετικές λέξεις που αντιστοιχούν σε αυτά. Οι λέξεις στέλνονται μετά σε έναν υπολογιστή και μετατρέπονται σε φράσεις.
Μάλιστα η μυοηλεκτρική προσθετική συσκευή βρίσκεται σε διάλογο με τον άνθρωπο, αφού μπορεί να απαντήσει σε ερωτήσεις που κάνει κάποιος από μέσα του. Σιωπηλά σκέφτεται μια ερώτηση και η AlterEgo την απαντά – ή τέλος πάντων φιλοδοξεί να την απαντήσει, καθώς το σύστημα βρίσκεται ακόμη σε στάδιο βελτίωσης.
Με τον τρόπο αυτό, ένας άνθρωπος στο μέλλον θα μπορούσε να «γκουγκλάρει» απλώς με τις σκέψεις του, θέτοντας ερωτήματα και αναμένοντας απαντήσεις πάντα μέσα στο μυαλό του. Ακούγεται μαγικό, αλλά αυτή είναι η υπόσχεση της AlterEgo, σύμφωνα με το «New Scientist» και την «Guardian».
Η συσκευή είναι ένα ακόμη βήμα προς ένα κόσμο όπου οι άνθρωποι θα αλληλεπιδρούν με τις μηχανές μόνο με τη σκέψη τους. Οι δημιουργοί της AlterEgo οραματίζονται ένα μέλλον στο οποίο δεν θα χρειάζεται κανείς να πληκτρολογήσει κάτι στη μηχανή αναζήτησης της Google, ούτε καν να θέσει το ερώτημα με τη φωνητική εντολή «OK Google», αλλά θα το κάνει πια καθαρά νοητικά.
Όπως είπε ο επικεφαλής ερευνητής Αρνάβ Καπούρ του εργαστηρίου Media Lab του ΜΙΤ, «η ιδέα μας ήταν: μπορούμε να έχουμε μια υπολογιστική πλατφόρμα που να είναι πιο εσωτερική, που να αναμιγνύει τον άνθρωπο και την μηχανή με κάποιο τρόπο και η οποία να μοιάζει με εσωτερική επέκταση της δικής μας νόησης;».
Οι ερευνητές, που χαρακτηρίζουν την AlterEgo «συσκευή επαυξημένης νοημοσύνης», την παρουσίασαν για πρώτη φορά σε συνέδριο τεχνητής νοημοσύνης στο Τόκιο. Μέχρι στιγμής, όπως έδειξαν οι δοκιμές με δέκα εθελοντές, οι οποίοι κλήθηκαν να πουν στο μυαλό τους φράσεις με έως 20 λέξεις και αριθμούς, η συσκευή έχει μέση ακρίβεια 92% στη μεταγραφή της εσωτερικής φωνής. Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον, όπως και το εύρος του εσωτερικού λεξιλογίου που είναι δυνατό να «διαβασθεί».
Ο τελικός στόχος είναι ένα σύστημα που θα επιτρέπει στον χρήστη να επικοινωνεί άνετα με τους προσωπικούς ψηφιακούς βοηθούς (Google Assistant, Amazon Alexa, Apple Siri κα) με σιωπηλό τρόπο, κάτι που ακούγεται σαν επιστημονική φαντασία, αλλά φαίνεται πως δεν είναι.
Το πρόβλημα είναι ότι οι χρήστες θα πρέπει να φοράνε τη συσκευή στο κεφάλι τους, κάτι που ίσως εμποδίσει τη συσκευή να γίνει δημοφιλής. Από την άλλη, οι ερευνητές διαβλέπουν πρακτικές εφαρμογές αυτής της πρωτοποριακής τεχνολογίας σε άλλα πεδία όπως ο στρατός και η βιομηχανία, όπου οι άνθρωποι υποχρεώνονται να βρίσκονται σε θορυβώδη περιβάλλοντα και είναι καλύτερα να επικοινωνούν σιωπηλά παρά με τη φωνή τους.
Μπορεί να κρατάτε στα χέρια σας ένα παλιό iPhone ή μπορεί να κρατάτε μια ολοκαίνουργια, καλογυαλισμένη συσκευή που αποκτήσατε πρόσφατα.
Αν στα χέρια σας κρατάτε ένα παλιό iPhone, είτε πρόκειται για ένα iPhone 4 είτε για ένα iPhone 6 θα είναι λογικό αν αντιμετωπίζετε προβλήματα με την λειτουργία τους και σίγουρα θα θέλετε να μάθετε πώς να τα ελαχιστοποιήσετε ή και να τα αποφύγετε πριν εμφανιστούν.
Πέρα απ’ την αλλαγή της μπαταρίας για να μην επιβραδύνεται η λειτουργία της συσκευής, ένα γεγονός που έφερε πονοκέφαλο στην Apple το τελευταίο διάστημα στις παλιές τις συσκευές, υπάρχουν και κάποιοι άλλοι τρόποι για να το κρατήσετε εν ζωή και να μπορείτε να εξυπηρετηθείτε για κάποιο καιρό παραπάνω.
Εάν αυτή τη στιγμή θέλετε να σώσετε τα χρήματα που θα χρειαστεί να δώσετε για την αγορά μιας νέας συσκευής οι παρακάτω 4 συμβουλές θα συμβάλλουν ώστε να μπορέσετε να επιμηκύνετε την ζωή της παλιάς σας συσκευής και να διατηρήσετε την ομαλή λειτουργία της.
Μην κάνετε αναβάθμιση στο iOS
Μπορεί η Apple να μην συμφωνήσει με αυτό, η αλήθεια όμως είναι ότι οι νέες λειτουργίες που προσθέτει η εταιρεία στις αναβαθμίσεις του iOS, συμπεριλαμβανομένης και της βελτίωσης των επιδόσεων του σχεδιάζονται στα νεότερα τηλέφωνα συχνά σημαίνει ότι μπορεί να ασκήσουν και πρόσθετη πίεση στον επεξεργαστή του δικού σας παλιού iPhone.
Ένα από τα συχνότερα παράπονα χρηστών είναι πως το νέο iOS επιβράδυνε το τηλέφωνo τους.
Αλλάξτε μπαταρία
Τα παλαιότερα iPhones περιλαμβάνουν γερασμένα πακέτα μπαταριών που δεν μπορούν να αποθηκεύσουν μια φόρτιση με τον ίδιο τρόπο που το έκαναν παλαιότερα. Για να λύσετε αυτό το πρόβλημα αντικαταστήστε την παλιά με μια νέα μπαταρία.
Ελευθερώστε χώρο
Όσο πιο ισχυρά γίνονται τα iPhone τόσο οι επεξεργαστές τους είναι σε θέση να χειρίζονται πολύ μεγαλύτερες και πολύ πιο περίπλοκες εφαρμογές. Δυστυχώς όμως, αυτό σημαίνει ότι οι εφαρμογές που λίγο χώρο πλέον είναι πολύ πιο απαιτητικές. Ένας τρόπος λοιπόν για να ανανεώσετε τις επιδόσεις της συσκευής σας είναι να απελευθερώστε χώρο αποθήκευσης καταργώντας κάποιες εφαρμογές που δεν χρησιμοποιείτε και διαγράφοντας τις φωτογραφίες ή έστω μεταφέροντάς τες στο iCloud.
Μάλιστα μπορείτε να επιλέξετε την αυτόματη απενεργοποίηση των μη χρησιμοποιούμενων εφαρμογών. Πηγαίνετε στις Ρυθμίσεις > Γενικά > Χώρος στο iPhone. Εκεί θα δείτε τις εφαρμογές που καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο αλλά κι αυτές που δεν χρησιμοποιείτε συχνά ώστε να τις διαγράψετε. Αν έχετε ήδη κάνει αναβάθμιση του iPhone σας εγκαθιστώντας το iOS 11, μπορείτε να επιλέξετε την αυτόματη κατάργηση αχρησιμοποίητων εφαρμογών.
Καθαρίστε την υποδοχή φόρτισης
Αμέτρητες είναι οι φορές που χρήστες αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη φόρτιση απλά και μόνο επειδή ο καθαρισμός της υποδοχής φόρτισης δεν έχει συμβεί ποτέ από την ημέρα αγοράς της συσκευής. Απομακρύνετε λοιπόν οποιαδήποτε συσσωρευμένη σκόνη είτε με κάποιο φίλτρο αέρα είτε με μια καρφίτσα και με πολύ μαλακές κινήσεις, πράγματι πολύ μαλακές για να μην κάνετε χειρότερη ζημιά.
Ήταν 9 Οκτωβρίου 1984 όταν ο Steve Jobs πήγαινε σε πάρτι γενεθλίων ενός εννιάχρονου παιδιού. Τον είχε καλέσει ο δημοσιογράφος David Scheff, ο οποίος εκείνη την ώρα ολοκλήρωνε ένα άρθρο για το παιδί-θαύμα των υπολογιστών Apple.
Δεν ήταν όμως ο Jobs ο διασημότερος προσκεκλημένος, αφού ανάμεσα στους καλεσμένους βρίσκονταν οι Walter Cronkite, Andy Warhol, Keith Haring, Louise Nevelson, John Cage, Harry Nilsson και η Yoko Ono.
Παρά την πρόσκληση της τελευταίας στιγμής, ο Jobs είχε προλάβει να φέρει ένα δώρο για τον μικρό Sean Lennon. Κατά τη διάρκεια του πάρτι και λίγες ώρες μετά το σερβίρισμα της τούρτας, ο Jobs τον ρώτησε αν ήταν έτοιμος να ανοίξει το δώρο.
Ήταν ένας υπολογιστής Macintosh, ο οποίος κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο εκείνης της χρονιάς και το μηχάνημα ήταν από τις πιο πρόσφατες κυκλοφορίες προσωπικών υπολογιστών Apple που υπήρχαν στην αγορά. Ο Jobs εγκατέστησε τον υπολογιστή στο πάτωμα του δωματίου του Lennon και του έδειξε πως να χρησιμοποιεί το ποντίκι, ανοίγοντας το πρόγραμμα MacPaint.
Το αγόρι ενθουσιάστηκε με το πρόγραμμα, σκιτσάροντας αρχικά μερικά απλά σχήματα και στη συνέχεια προχωρώντας με πιο περίπλοκα εργαλεία.
Οι δύο ζωγράφοι, ο Warhol και ο Haring, μπήκαν στο δωμάτιο και εντυπωσιάστηκαν από τον υπολογιστή. «Τι είναι αυτό; Κοίταξε αυτό Keith, είναι φανταστικό». Λίγα λεπτά αργότερα, ο Warhol κάθισε στον υπολογιστή και άρχισε να κουνάει το ποντίκι στον αέρα. Τότε ο Jobs πήρε το χέρι του και το τοποθέτησε στη σωστή θέση και έτσι ο Warhol ζωγράφισε έναν κύκλο.
Εκείνο το βράδυ, ο Warhol κατέγραψε το γεγονός στο ημερολόγιό του. Είχε πει στον Jobs ότι ένας άνδρας τον αναζητούσε συνέχεια, προσπαθώντας να του πουλήσει έναν Macintosh, αλλά ο Warhol ποτέ δεν ανταποκρίθηκε. Τότε ο Jobs απάντησε «Ναι εγώ ήμουν, ο Steve Jobs. Υπάρχει μόνο σε ασπρόμαυρο αλλά σύντομα θα τον κάνουν έγχρωμο»
Γοητευμένος από μια ενδεχόμενη μορφή τέχνης με τη βοήθεια του υπολογιστή, ο Warhol συμφώνησε το 1985 να γίνει το πρόσωπο που θα διαφήμιζε τον Commodore, το νέο μοντέλο υπολογιστή της εταιρίας Amiga 1000, και ανταγωνιστή της Apple.
Με ασύλληπτες για την εποχή δυνατότητες πολυμέσων η Amiga μπορούσε να εμφανίσει στην οθόνη μέχρι και 4.096 χρώματα ταυτόχρονα, όταν οι περισσότερες οθόνες εκείνη την εποχή ήταν στην κλίμακα του γκρι.
Εκείνο το βράδυ του Οκτωβρίου 1984, όταν ο Jobs έδειξε για πρώτη φορά στον Warhol πώς να χρησιμοποιήσει το πρόγραμμα χρωμάτων του υπολογιστή, ο καλλιτέχνης αισθάνθηκε σαν ένα ψάρι έξω από το νερό. «Ένιωσα τόσο γέρος και τόσο έξω απ’ αυτό με αυτόν τον ευφυή νεαρό άντρα που είχε βοηθήσει στην εφεύρεση του», έγραψε.
Ο Warhol όμως δεν άργησε να εξοικειωθεί με την τεχνολογία και αυτό τον καθιστά από τους πρώτους καλλιτέχνες που εργάζονταν σε έναν υπολογιστή – προαναγγέλλοντας μια νέα γενιά καλλιτεχνών που θα μεγάλωναν με τα προγράμματα MacPaint και Microsoft Paint.
Στα αρχεία του μουσείου Andy Warhol βρέθηκαν περίπου 40 floppy discs που κανείς πάνω από 30 χρόνια δεν είχε μπει στη διαδικασία να εξετάσει το περιεχόμενο τους.
Ο Commodore είχε πτωχεύσει το 1994 και η τεχνολογία πρόσβασης στις δισκέτες και τα προγράμματα ήταν εντελώς παρωχημένη. Μια ειδική ομάδα εμπειρογνωμόνων κατάφερε να εξάγει από αυτές τις, φθαρμένες από τον χρόνο, δισκέττες 28 ψηφιακά έργα – συμπεριλαμβανομένης και της εκδοχής του Venus του Sandro Botticelli (1490) με τα τρία μάτια, της σούπας Campbell, και μια αυτοπροσωπογραφία.
Τα αρχεία κατά τα σημερινά πρότυπα είναι μικροσκοπικά, περίπου 200 με 300 pixels αλλά βοήθησαν τους ειδικούς να αποκαλύψουν μια νέα όψη στην πρακτική του ήδη πρωτοποριακού καλλιτέχνη.
Τα Samsung Galaxy S9 και S9+, οι high-end εκπρόσωποι του Κορεάτη κατασκευαστή συνδυάζουν απίθανη ισχύ, κορυφαία χαρακτηριστικά και ποιοτική κατασκευή και υποστηρίζεται από πολλούς ότι είναι δυο από τα καλύτερα κινητά του 2018.
Ο καλύτερος για να μας δώσει την απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι ο Zack Nelson, γνωστός μέσω του Youtube καναλιού του ως JerryRigEverything. Όταν τα Galaxy S9 και S9+ μοντέλα έφτασαν στα (αδίστακτα) χέρια του εκείνος θέλησε να δοκιμάσει τις αντοχές τους μέχρις εσχάτων.
Να σημειωθεί πως οι συνεχιστές της Galaxy S σειράς φέρουν ακόμα ισχυρότερο αλουμίνιο στο σώμα τους, κάτι που γνωρίζει ο Nelson και αναμένει από εκείνα το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Η αλήθεια είναι πως το Galaxy S9 πέρασε με επιτυχία τις δοκιμασίες του JerryRig με μικρές φθορές. Κατά κύριο λόγο, βγήκε αλώβητο από τα βασανιστήρια του γνωστού Youtuber. Πάντως, παρά το γεγονός πως το smartphone έχει όσα χρειάζεται και ζητά από ένα κινητό ο Nelson, εκείνος αποκάλυψε στο βίντεο πως δεν θα το προτιμήσει ως καθημερινή του συσκευή, είτε παραμένοντας στο S8+ (που δεν υστερεί πολύ από τον διάδοχο του), είτε περνώντας σε ένα τηλέφωνο άλλου κατασκευαστή.
Θα μπορούσε η άποψη αυτή να βρίσκεται στο μυαλό άλλων καταναλωτών; Ίσως ναι. Σίγουρα πάντως, η Samsung θέλει και ελπίζει για το αντίθετο…
Όπως η κάμερα του υπολογιστή βλέπει το πρόσωπο του χρήστη, έτσι και το πληκτρολόγιο μπορεί να αναγνωρίσει το φύλο εκείνου που το χρησιμοποιεί. Οι Έλληνες ειδικοί της πληροφορικής ανέπτυξαν ένα πρόγραμμα λογισμικού που αναλύει την πληκτρολόγηση του χρήστη και αναγνωρίζει, από αυτό και μόνο, ποιο είναι το φύλο του.
Η καινοτόμος μέθοδος έχει πετύχει ακρίβεια έως 96% -μεγαλύτερη από κάθε άλλη ανάλογη προσπάθεια έως τώρα- στο να αναγνωρίζει κάθε φορά, αν γράφει άνδρας ή γυναίκα στον υπολογιστή. Το πετυχαίνει διακρίνοντας τις πολλές ανεπαίσθητες διαφορές ανάμεσα στα δύο φύλα, όσον αφορά τον τρόπο που χτυπούν τα πλήκτρα, ιδίως μερικά από αυτά.
Οι Έλληνες ερευνητές του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό τεχνολογίας «Digital Investigation», σύμφωνα με το «Science», εγκατέστησαν σε υπολογιστές 75 εθελοντών (36 ανδρών και 39 γυναικών) λογισμικό που παρακολουθούσε κάθε μέρα επί δέκα μήνες τη χρήση του πληκτρολογίου.
Στη συνέχεια, οι ερευνητές δημιούργησαν ένα πρόγραμμα, το ISqueezeU, το οποίο, λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία της δεκάμηνης παρακολούθησης που προηγήθηκε, έμαθε να διακρίνει τα «ανδρικά» και τα «γυναικεία» χαρακτηριστικά στην πληκτρολόγηση, όπως πόσο χρόνο μένει πατημένο ένα πλήκτρο και πόσος χρόνος περνά ανάμεσα σε δύο διαδοχικά πατήματα πλήκτρων.
Μία από τις πιο χαρακτηριστικές διαφορές μεταξύ ανδρών-γυναικών είναι ο χρόνος που περνά ανάμεσα στην πληκτρολόγηση του γράμματος Ν και στη συνέχεια του Ο, καθώς επίσης ανάμεσα στα γράμματα Μ και Ο.
Οι ερευνητές ανέφεραν ότι η αναγνώριση του φύλου κάποιου άγνωστου χρήστη είναι χρήσιμη σε διάφορες περιπτώσεις, ιδίως για την αστυνομία και τις υπηρεσίες ασφαλείας. Στόχος τους είναι να αυξήσουν στο μέλλον κι άλλο την ακρίβεια της μεθόδου τους.
Άλλη μια ανθρώπινη μοναδικότητα προστίθεται σε εκείνες που κατάφεραν να κατακτήσουν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές. Με την βοήθεια της Google απέκτησαν φωνή όμοια με την δική μας.
Οι τεχνολογίες εκφώνησης κειμένων από ηλεκτρονικούς υπολογιστές αποτελούσαν μέχρι πρόσφατα ένα πονοκέφαλο για τους προγραμματιστές και τους τεχνικούς. Οι φωνές που κατάφερναν να προσθέσουν οι προγραμματιστές και οι τεχνικοί στους υπολογιστές δεν έμοιαζαν και πολύ ανθρώπινες.
Τα τελευταία χρόνια οι εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα ήταν πολύ σημαντικές. Πρωτοπόρος θεωρείται η Google η οποία είχε ήδη αναπτύξει μια τεχνολογία text-to-speech που ονομάστηκε Tactotron. Πρόκειται για μια τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης που βασίζεται σε δύο νευρωνικά δίκτυα και προσδίδει στους υπολογιστές φωνή πολύ κοντινή στην ανθρώπινη. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η ιστοσελίδα qz.com ο κολοσσός παροχής ιντερνετικών υπηρεσιών παρουσίασε το Tacotron 2, την δεύτερη γενιά αυτής της τεχνολογίας η οποία επιτρέπει στους υπολογιστές να μιμούνται με εξαιρετική πιστότητα την ανθρώπινη φωνή.
Πολύ δύσκολα κάποιος που θα ακούσει μια φωνή προϊόν του Tacotron 2 θα διακρίνει ότι πρόκειται για φωνή υπολογιστή και όχι ανθρώπου.
Η ερευνητική ομάδα της Google έχει εκπαιδεύσει το σύστημα Tacotron 2 έτσι ώστε να αποδίδει σωστά δύσκολες φράσεις, να τονίζει τα κεφαλαία γράμματα, να διαβάζει λέξεις με ορθογραφικά λάθη, να απαγγέλλει γλωσσοδέτες, να πραγματοποιεί παύσεις στα σημεία στίξης κλπ. Προς το παρόν το σύστημα μπορεί να εκφωνεί μόνο με μια συγκεκριμένη γυναικεία φωνή και θα πρέπει οι ερευνητές να κοπιάσουν και άλλο για να εκφωνεί και με περισσότερες γυναικείες φωνές ή ακόμη και με αντρικές.
Μπορείτε εδώ να ακούσετε μερικά δείγματα της φωνής που παράγει η νέα τεχνολογία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η ενότητα όπου μια φράση αρχικά την εκφωνεί μια αληθινή γυναίκα και στην συνέχεια την ίδια φράση εκφωνεί ο υπολογιστής.
Η ανάγκη για μια επισκευή οδήγησε μια δημοσιογράφο στο iRepair Αγίας Παρασκευής όπου και περιέγραψε την εμπειρία εξυπηρέτησης που είχε στο κατάστημα.
Ζουν ανάμεσα μας. Θα μπορούσε να είναι τίτλος μιας ταινίας επιστημονικής φαντασίας. Αλλά είναι πραγματικότητα. Ηλεκτρονικές συσκευές που έρχονται καθημερινά σε επαφή μαζί μας κι εμείς δεν μπορούμε τελικά να κάνουμε σχεδόν τίποτα χωρίς αυτές. Επιστημονικές έρευνες μιλούν για την ενσωμάτωση του ανθρώπου σε νέες συνθήκες που περιλαμβάνουν τις ηλεκτρονικές μας συσκευές και την καθημερινή τους χρήση.
Έχουμε ρυθμίσει έτσι τις εργασίες μας ώστε να εξαρτόμαστε πλήρως ή μερικώς από μικρές ή μεγαλύτερες ηλεκτρονικές συσκευές. Αυτή είναι μια απλή και απτή πραγματικότητα.
Τι γίνεται όμως όταν αυτά τα απαραίτητα για μας μηχανήματα χαλάσουν, κολλήσουν, βραχούν ή σπάσουν; Επισκευάζοντάς τα θεραπεύουμε τον εαυτό μας, γιατί ηρεμούμε και πάμε παρακάτω. Η φύση της δουλειάς μου είναι τέτοια που διαρκώς συναλλάσσομαι με ηλεκτρονικές συσκευές.
Πόσες φορές την ημέρα κολλάει το κινητό σας; Εμένα συνέχεια. Πολλές φορές ξαφνικά σβήνει η οθόνη και κάνω επανεκκίνηση. Είτε γιατί έχω πολλά δεδομένα και συνήθως δεν τα σβήνω, είτε γιατί απλά κολλάει και θέλει να μου σπάσει τα νεύρα. Τι κάνετε όταν το τηλέφωνο πέφτει κάτω ξαφνικά και σπάει για πολλοστή φορά η οθόνη του;
Πανικός, αγωνία, μαθηματικές πράξεις τύπου: πόσο θα κοστίσει, τι υποχρεώσεις να αφήσω πίσω για να αναλάβω το έκτακτο κόστος, πότε θα είναι έτοιμο και άλλα τέτοια αγχωτικά. Εγώ όμως όχι δεν απελπίζομαι πια, γιατί έχω βρει τον τρόπο να προχωράω, ευτυχώς για μένα.
Πηγαίνω στους ειδικούς.
Η Κάρεν με υποδέχεται με ένα χαμόγελο "Τι συμβαίνει πάλι; να το φτιάξουμε!" λέει με σιγουριά. Αυτή είναι η φιλοσοφία της. Εξυπηρετεί και δίνει την αίσθηση ότι όλα θα πάνε καλά. Όπως θα καταλάβατε την επισκέπτομαι συχνά στο κατάστημα γιατί όλο και κάτι συμβαίνει στο κινητό ή στο pc μου.
Είναι η υπεύθυνη όλων των καταστημάτων γιατί είναι αλυσίδα. Με προθυμία μου εξηγεί την φιλοσοφία του iRepair που είναι σε μισή ώρα το πολύ ο πελάτης να έχει εξυπηρετηθεί και να γνωρίζει πόσο κοστίζει η ζημιά του! Είναι Ελληνοκαναδή και έστησε τα περισσότερα καταστήματα με τον Κρις Χάμπερτ που είναι ο επιχειρηματίας. Κινείται μεταξύ των καταστημάτων της Κηφισίας και της Αγίας Παρασκευής που έχει ανοίξει εδώ και ένα χρόνο.
«Είμαστε από τις εταιρίες παγκοσμίως που μπορούμε να επισκευάζουμε και τις πιο δύσκολες βλάβες, με την τεχνογνωσία που διαθέτουμε», μας εξηγεί η Κάρεν. Το κατάστημα της Αγίας Παρασκευής είναι ανεξάρτητο με την έννοια ότι αναλαμβάνει επισκευές εκεί και δεν χρειάζεται να στέλνει τις συσκευές στη Γλυφάδα που είναι το κεντρικό κατάστημα.
“Στοχεύουμε διατηρώντας πολύ λογικές τιμές και ρίχνοντας συστηματικά το κόστος των επισκευών μας, να καταφέρνουμε να αυξάνουμε διαρκώς την πελατεία μας, η οποία έχει σήμερα ξεπεράσει τους 100.000 πελάτες”, μας τόνισε η Κάρεν Τσαντήλα.
Σήμερα στο site έγραφε 444.588 ευχαριστημένοι πελάτες στα 25 καταστήματα!!!
Έχω δει ανθρώπους να μπαίνουν στο κατάστημα της Μεσογείων εκεί που συχνάζω για να επισκευάσω το κινητό μου, και να ρωτούν με αγωνία αν γίνεται να επισκευαστεί η οθόνη, ή να σώσουν τα δεδομένα σε ένα black out. Συνήθως ο Άλεξ είναι αυτός που παραλαμβάνει τη συσκευή που έχει πρόβλημα. Πάντα χαμογελαστός και αυτός σου δίνει την αίσθηση ότι δεν υπάρχει κάτι που δεν μπορούν να φτιάξουν.
Πίσω από τον πάγκο πέντε άτομα, σκυμμένα διαρκώς πάνω από έναν υπολογιστή ή ένα κινητό εξετάζουν το πρόβλημα. Παρατηρώντας τους νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε χειρουργείο ηλεκτρονικών οργάνων. Καλώδια, chip, οθόνες, βίδες και όλα μπορούν να διορθωθούν ή σχεδόν όλα. Εν τω μεταξύ σε κερνούν καφέ και περιμένεις. Εκτός από την οργάνωση και την τεχνολογική τους γνώση, είναι σε θέση πολύ γρήγορα να σου πουν πότε επισκευάζεται και πόσο θα κοστίσει η συσκευή σου. Έτσι απλά.
Το σημαντικότερο είναι ότι σου λύνουν τα χέρια γιατί ξέρεις ότι θα κάνουν το καλύτερο δυνατό για να έχεις σύντομα πίσω την συσκευή που χρειάζεσαι ώστε να κάνεις τη δουλειά σου.
Αυτό τελικά έχει σημασία να μην αγχώνεσαι και να έχεις μια τεχνική υποστήριξη όταν την χρειάζεσαι. Στο κατάστημα αυτό βρίσκεις εξυπηρέτηση σε χρόνο ελάχιστο και πάνω απ’ όλα άτομα που σε ακούνε με ηρεμία και σου προσφέρουν τις υπηρεσίες τους πρόθυμα. Ευχαριστώ την αρχηγό της ομάδας την Κάρεν την ήρεμη δύναμη που πάντα με σώζει και φυσικά όλα τα παιδιά που δεν έχουν λεπτό για χάσιμο, τον Άλεξ που πάντα πρόθυμος και γρήγορος φέρνει αποτέλεσμα, το Σάμι που είναι ειδικός στους υπολογιστές, το Γιώργο που δεν αφήνει τηλέφωνο χαλασμένο και τα νέα παιδιά που μαθαίνουν από τους καλύτερους ένα τόσο χρήσιμο όσο και δύσκολο επάγγελμα. Η ομάδα είναι δυνατή και το αποτέλεσμα τέλειο!!!
ΥΓ. Τώρα που ετοιμάζω το άρθρο είναι χαλασμένο το pc μου και ψάχνω να βρω χρόνο να το πάω για επισκευή. Για παν ενδεχόμενο και για ώρα ανάγκης το site www.irepair.gr θα σας κατατοπίσει.
Το άρθρο είναι της Ιφιγένειας Τσαντίλη και δημοσιέυτηκε στο PolitisOnline
Εάν έχετε ένα Google Home ή ένα Echo Amazon, τότε σίγουρα γνωρίζετε πόσο βολική είναι η χρήση του στην καθημερινότητα σας. Κάνετε την οποιαδήποτε ερώτηση θέλετε, όπως, «Τι καιρό θα κάνει σήμερα;» ή «Τι ώρα είναι αυτή τη στιγμή στο Τόκιο;» κι έχετε τη σωστή απάντηση σε δευτερόλεπτα. Είναι βολικό, γρήγορο και εύκολο. Αλλά μετά από αρκετό χρόνο – ή ίσως και σε λιγότερο – κάνει επίσης πολλούς ιδιοκτήτες του να αναρωτιούνται για την ιδιωτικότητα τους.
Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από την NPR και την Edison Research μέσα στο 2017, το 7% των Αμερικανών που είναι τουλάχιστον 12 ετών κατέχουν ένα λεγόμενο «smart speaker». Και ενώ το 65% των χρηστών ενός smart speaker λέει ότι δεν επιθυμεί να επιστρέψει στην καθημερινότητα του χωρίς αυτό, υπάρχουν κι άλλοι που είναι ανοιχτά καχύποπτοι σχετικά με την παρουσία της τεχνολογίας στην καθημερινότητά μας.
Ο Danny Hakim, συντάκτης στην New York Times, παραδέχεται ότι διστάζει να προχωρήσει στην αγορά ενός Google Home Mini για το παιδί του, αφότου ένας άλλος συντάκτης αποκάλυψε ότι η ίδια συσκευή τον ακούει όλη μέρα, κάθε μέρα!
Το πρόβλημα αυτό μπορεί να λύθηκε, αλλά εξακολουθεί να εγείρει μια ερώτηση που δεν είναι εύκολο για έναν smart speaker να απαντήσει:
Μας ακούει περισσότερο απ’ όσο νομίζουμε;
«Θα έλεγα ότι οι περισσότεροι άνθρωποι, είτε πρόκειται για την εφαρμογή είτε για τη συσκευή, δίνουν την εμπιστοσύνη τους απλόχερα και χωρίς να σκεφτούν για το είδος της άνισης συνδιαλλαγής που συμφωνούν και υπογράφουν», δήλωσε στο Harvard Business Review, ο συγγραφέας του Who Can You Trust?, Rachel Botsman»
Google και Amazon έχουν και οι δύο παραδεχτεί ότι διατηρούν ακουστικές εγγραφές σε αυτές τις συσκευές για καλύτερη εξυπηρέτηση στο μέλλον, αλλά λένε ότι διατηρούν μόνο εκ προθέσεως αλληλεπιδράσεις και πληροφορίες που αποκτήθηκαν από άλλη πρόσβαση (για παράδειγμα, αν ο χρήστης σύνδεσε το ημερολόγιό του με το Google Home).
Εάν αυτό εξακολουθεί να σας κάνει να αισθάνεστε άβολα ως ιδιοκτήτης, αλλά δεν θέλετε να σταματήσετε να χρησιμοποιείτε τον ψηφιακό προσωπικό σας βοηθό ή να απενεργοποιήσετε το μικρόφωνο, ακολουθήστε αυτές τις οδηγίες για να διαγράψετε όλες τις καταχωρήσεις.
Ωστόσο είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αν διαγράψετε το ιστορικό σας, αυτό θα επηρεάσει αρνητικά την ικανότητά του να είναι ένας «έξυπνος» βοηθός, καθώς και τα δύο χρησιμοποιούν τα δεδομένα αυτά για να προσαρμόσουν τις απαντήσεις τους και να μάθουν τις συνήθειες σας για να βελτιώνονται όσο περισσότερο τα χρησιμοποιείτε.
Google Home
Κάντε κλικ στην εφαρμογή Google Home και μεταβείτε στην ενότητα “My Activity”. Μπορείτε επίσης να βρείτε την ενότητα “My Activity” μεταβαίνοντας στο κύριο μενού και, στη συνέχεια, στις περισσότερες ρυθμίσεις “More Settings”. Αυτό θα εμφανίσει μια λίστα με όλες τις ερωτήσεις σας. Πατήστε “Play” εαν θέλετε να τις ακούσετε. Στη συνέχεια, πατήστε τις τρεις τελείες για να δείτε περισσότερες λεπτομέρειες “More Details” ή να διαγράψετε τα στοιχεία από το ιστορικό. Μπορείτε επίσης να διαγράψετε συγκεκριμένες ερωτήσεις ή να τις αναζητήσετε κατά ημερομηνία. Εάν θέλετε να απενεργοποιήσετε πλήρως την επιλογή εγγραφής, μεταβείτε στο “Activity Controls” για να το κάνετε – αλλά θα πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτό περιορίζει τη λειτουργικότητα της συσκευής.
Amazon Echo
Ανοίξτε την εφαρμογή Alexa και κάντε κλικ στην επιλογή της κατάργησης κάρτας “Remove Card” όταν δείτε τις καταχωρήσεις που αντιπροσωπεύουν τις ερωτήσεις που έχετε θέσει. Ωστόσο, για να αφαιρέσετε πλήρως την κάρτα, μεταβείτε στο κύριο μενού. Κάντε κλικ στις ρυθμίσεις “Settings” και, στη συνέχεια, στο ιστορικό “History”. Επιλέξτε μια καταχώρηση και, στη συνέχεια, κάντε κλικ στην επιλογή της διαγραφής των εγγραφών φωνής “Delete Voice Recordings”. Για να διαγράψετε κάθε εγγραφή, μεταβείτε εδώ και στη συνέχεια κάντε κλικ στη διαχείριση των εγγραφών φωνής “Manage Voice Recordings”. Πατήστε διαγραφή.