click2call
Κλείσε ραντεβού για Express Επισκευή
Πώς το TikTok έγινε ο βασιλιάς των social media Pin Tweet Share

Πώς το TikTok έγινε ο βασιλιάς των social media

01/04/2022

Είτε ασχολείσαι είτε όχι με το κόσμο των κοινωνικών δικτύων, σίγουρα ξέρεις τι είναι το Tik Tok. Μια πλατφόρμα με βίντεο μικρής διάρκειας που κυμαίνονται από 15 δευτερόλεπτα έως ένα λεπτό, και περιεχόμενο που αφορά viral προκλήσεις, βίντεο χορού, κατοικίδια που κάνουν αστεία πράγματα, μιμήσεις, συμβουλές και πολλά άλλα. Κάπως έτσι το TikTok έγινε η εφαρμογή με τις περισσότερες λήψεις του 2020. Λέγεται ότι είναι το επόμενο σπουδαιότερο πράγμα στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και μικροί και μεγάλοι χρησιμοποιούν αυτήν την πλατφόρμα είτε για να ακολουθούν τη «νέα γενιά» influencers είτε να περνούν τον ελεύθερο τους χρόνο παρακολουθώντας βίντεο. 

Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης αναπτύχθηκε από την κινεζική εταιρεία Bytedance και κυκλοφόρησε το 2016 ως ένα κοινωνικό μέσο κοινοποίησης βίντεο με το όνομα Douyin. Αυτή η εφαρμογή εξακολουθεί να υπάρχει ξεχωριστά στην Κίνα. TikTok ονομάστηκε η διεθνής έκδοση της εφαρμογής όταν κυκλοφόρησε παγκοσμίως το 2017. Μεγάλο μέρος του δυτικού κοινού του TikTok ακολούθησε αρχικά το Musical.ly, με το οποίο η Bytedance συγχωνεύτηκε στο TikTok το 2018. 

Το TikTok, όπως και πολλές άλλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, κατασκευάστηκε για τη νεότερη γενιά και έγινε γρήγορα ιδιαίτερα δημοφιλές στους Μιλένιαλ και στην Γενιά Ζ. Η ηλικιακή ομάδα που χρησιμοποιεί περισσότερο το TikTok ανήκει στην ομάδα 18-24 ετών, και καθώς οι ηλικιακές ομάδες μεγαλώνουν, όλο και λιγότεροι το χρησιμοποιούν. Ενδιαφέρον παρουσιάζει όμως και ο αριθμός των ενεργών χρηστών, καθώς τον Ιανουάριο του 2022 το Tiktok εφτασε τους 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους ενεργούς χρήστες.

Ενδεικτικό της δημοφιλίας της εφαρμογής είναι το γεγονός ότι οι χρήστες ξοδεύουν πάνω από 850 λεπτά το μήνα στην εφαρμογή, που αντιστοιχεί σε πάνω από 14 ώρες. Μάλιστα, μέσα σε ένα λεπτό, παρακολουθούνται 167 εκατομμύρια βιντεο μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής. Το TikTok έχει εγκατασταθεί σε συσκευές πάνω από 3 δισεκατομμύρια φορές παγκοσμίως. Πέρασε το ορόσημο του ενός δισεκατομμυρίου τον Φεβρουάριο του 2019 και το ποσό των δύο δισεκατομμυρίων τον Απρίλιο του 2020. Έφτασε τα τρία δισεκατομμύρια στα μέσα του 2021. 

Αν συγκεντρώσουμε μαζί τις λήψεις τόσο από την Apple όσο και από το Android, το TikTok σημείωσε άνοδο σε σχέση με όλες τις άλλες εφαρμογές το 2020, με παγκόσμιες λήψεις 850 εκατομμυρίων. Η επόμενη πιο δημοφιλής εφαρμογή είναι το WhatsApp με 600 εκατομμύρια λήψεις. Όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα, οι λήψεις έφτασαν το ανώτατο σημείο τους το πρώτο τρίμηνο του 2020 , με το σημείο αιχμής να σημειώνεται τον Μάρτιο του 2020, τον πρώτο μήνα των εκτεταμένων περιορισμών για τον κορονοϊό.

Σε τι διαφέρει όμως το TikTok από τις άλλες εφαρμογές και είναι τόσο εθιστικό; 

Παρόλο που υπάρχουν κάποιες ομοιότητες μεταξύ και άλλων πλατφορμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το TikTok προσφέρει πολύ πιο δημιουργικές επιλογές στους χρήστες. Ο αλγόριθμος έχει ρυθμιστεί με πολύ έξυπνο τρόπο, έτσι ώστε να κάνει τους χρήστες να παρακολουθούν βίντεο το ένα μετά το άλλο και να περνούν ώρες κάθε φορά που μπαίνουν σε αυτήν την πλατφόρμα. Το εύρος των δυνατοτήτων επεξεργασίας των βίντεο είναι κάτι που επίσης αρέσει στους χρήστες. Η εφαρμογή είναι εξαιρετικά εύκολη στη χρήση και διευκολύνει την αλληλεπίδραση με άλλους σε αυτήν την πλατφόρμα.

Αλλά πέρα από τη διασκεδαστική πλευρά του, το Tiktok μπορεί να προσφέρει και μια πιο εκπαιδευτική προσέγγιση ανάλογα πάντα με τα ενδιαφέροντα και τις αναζητήσεις του χρήστη, κατι σαν το Youtube της νέας γενιάς. Έχει τη δύναμη να κάνει ανθρώπους διάσημους από τη μια μέρα στην άλλη, κάνοντας τραγούδια επιτυχίες σε μόλις ένα δευτερόλεπτο, θέτοντας τις τάσεις για όλο τον κόσμο.

Το TikTok όχι μόνο παρέχει στο κοινό του ένα χώρο για να επιδείξει τα δημιουργικά του ταλέντα, αλλά και το ενθαρρύνει την αναδημιουργία ήδη υπάρχοντων βίντεο που έχουν γίνει τάσεις. Έτσι καλύπτει την ανάγκη των χρηστών για γρήγορο περιεχόμενο αλλά και το αίσθημα ότι ανήκουν σε μια ευρύτερη κοινότητα, η οποία τους δίνει πρόσβαση σε έναν διαδικτυακό τόπο όπου μπορούν να αναδείξουν τα ταλέντα τους. 

 

Το Tiktok λοιπόν, είναι μοναδικό και αν μπορούσαμε να δώσουμε εναν λόγο γιατί, θα ήταν οτι συνδυάζει λίγο απ’ όλα με έναν μοναδικό τρόπο. Λίγο από το YouTube, καθώς αποτελείται εξ ολοκλήρου από βίντεο. Λίγο από το Facebook και το Twitter, στη μορφή της πλοήγησης με συνεχόμενη ροή σύντομων αναρτήσεων. Όπως το Snapchat και το Instagram, έτσι το TikTok διατίθεται μόνο ως εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα, ευνοώντας τους νεότερους χρήστες που μιλούν καλύτερα με smartphone παρά υπολογιστές. Και τέλος, λίγο από Netflix, όπου ο προεπιλεγμένος τρόπος αντιμετώπισης περιεχομένου γίνεται μέσω του αλγόριθμου συστάσεων, όχι αποκλειστικά μέσω δικτύου «φίλων» ή «ακολούθων».